Persoane interesate

miercuri, 31 martie 2010

PENSIONARI ! ADUNAŢI URZICI, MULTE...MULTE...

Cred că ar fi bine să ne apucăm de pe acum, să adunăm: urzici, lobode, salată păsărească, macriş, coada mielului şi ce mai ştim noi că-i bun de mâncare.
Să le fierbem cu sare, să le punem în congelator sau conservate.
Apoi va veni vremea florilor de ceai: de tei, de romaniţă (muşeţel), de coada şoricelului şi altfel de plante medicinale pe care le cunoaştem, le uscăm, le punem în cămară iar la iarnă nu dăm bani pe ele.
Va veni vremea frăguţelor de câmp, a cireşelor, a vişinelor, iar codiţele lor sunt bune de ceai...dacă nu vom avea cele necesare pentru a face dulceaţă...măcar ceai vom bea la iarnă.
Să nu uităm de ciuperci, care pot ţine loc de carne.
Eu adun, adunaţi şi voi, că ne aşteaptă vremuri şi mai grele.
Acum să vă distrez puţin , afişez nişte bani şi valoarea lor!
Aceştia sunt banii pensionarilor de sărbători!







Cuvintele sunt de prisos!
Cred că înţelegeţi mai mult decât aş putea explica...

Pozele, le-am primit din altă ţară, le-am postat cu acordul persoanei, dar nu am acceptul de ai da numele.

PS:
Mai am o idee pentru urzici:
adunaţi multe, zi de zi,
poate trec guvernanţii pe la voi (noi),
şi le oferim în loc de flori...
să-şi urzice mâinile cu care ne-au golit buzunarele!

20 de comentarii:

Anonim spunea...

:)
Bun regasit, Mariana.
sarut'mana.
M-a amuzat postarea ta. Ma inscriu si eu "partidul culegatorilor de urzici". :))
Ba mai ca as vrea sa fiu primul care altoieste peste bot vreun politician.

In fine... am trecut sa-ti urez: Sarbatori fericite, alaturi de familia ta frumoasa, cu tot cu pisoi.
Sa-ti fie zilele ca-n povesti, bucurie si sanatate.

hera mariana spunea...

Bine că ai mai venit pe aici Andrei!
De multe ori mă amuză mai mult comentariul tău decât articolul meu.:)
Maria mea, chiar zicea aseară, că nu mă vede mergând după urzici...dar că le-aş da cu urzici peste mâini şi peste ochi, m-ar vedea în stare...la ce ne fac ei nouă...
Mulţumesc de urări şi la fel îţi dorim şi noi:

SĂRBĂTORI FERICITE!

Dr.Vasvari A. spunea...

Sarbatori fericite, Mariana. Scuze pentru craniul care ma reprezinta.

Oana Marginean spunea...

Mariana, poposesc sa iti urez sarbatori fericite!! :)

alessia spunea...

Sărbători luminate, dragă Mariana! :)

Lilu spunea...

Eu chiar sunt pensionara si am o gradinita mica langa casa cu ceva urzici,dau fuga sa le strang.
Multumesc pentru indemnul facut.
Si pentru ca se apropie cu pasi repezi INVIEREA DOMNULUI,va doresc tuturor un Paste luminos si armonios!

Anonim spunea...

Urzicile nu prea sunt pe placul meu, nici banii cu Guta pe ei.

Unknown spunea...

Să faci cele mai sus enumerate, înseamnă să fii un om de la ţară, un om chibzuit şi agricultor. Mulţi le fac de când lumea şi pămăntul. Şi-ar fi bine să le facă în continuare... şi nu numai pentru că suntem în "criză".

Pe de altă parte, daţi-mi voie să vă urez un Paşte fericit, sănătate, fericire şi toate cele bune!

hera mariana spunea...

Lilu,
mulţumesc de vizită, îţi doresc şi eu:
SĂRBĂTORI FERICITE!
Eu nu am pus niciodată urzici în congelator...:)
Mi-a ieşit postarea(articolul) referitor la valoarea banilor...deşi cele puse pentru iarnă, vor prinde bine...

hera mariana spunea...

Tinere Bogdan,
DACĂ VREI, TU POŢI ŞI VEI PUTEA ŞI MAI MULT DECÂT CREZI! AI TOATĂ VIAŢA ÎNAINTE!
Nimic să nu te urzice... să ai parte de bani "verzi", fără nici o mutră românească pe ei!:))
Sărbători fericite!

hera mariana spunea...

Bine ai venit Adelin,
mulţumesc de urări, la fel îţi doresc şi eu:
SĂRBĂTORI FERICITE! şi mult bine ţie şi familiei tale.
Mai toţi pensionarii din blocuri, provenim de la ţară, ştim cum stă problema cu urzicile...important e să nu iutăm!:)

hera mariana spunea...

scuze:UITĂM!

Ramona spunea...

Hristos a inviat!

hera mariana spunea...

ADEVĂRAT CĂ A ÎNVIAT!
Mulţumesc de trecere pe aici Ramona.:)

Lilu spunea...

CRISTOS A INVIAT!
Despre urzici vreau sa-ti relatez faptul ca nu trebuie pastrate in congelator,ci uscate si
pastrate in saculeti de panza.
La iarna un ceai sau un decoct pentru limpezirea parului vor fii de mare folos.

hera mariana spunea...

Lilu,
mulţumesc de idee, la părul lung al fiicei mele chiar va prinde bine,decoctul de urzici.
Numai bine!

Lilu spunea...

Si pentru o mai ampla informare
cititi articolul din Jurnalul National
la rublica sanatate,care ne relateaza
despre urzica si toxine.
Lectura placuta tuturor!

hera mariana spunea...

MULTUMESC LILU!

Lilu spunea...

Din orasul in care patron spiritual este Sf.Gheorghe iti transmit atmosfera sarbatoreasca inundata de razele binefacatoare ale soarelui.

hera mariana spunea...

Lilu draga mea,
îţi mulţumesc mult,
nu ştiu ce să îţi transmit, pentru că azi cred că e o zi dureroasă pentru tine, aşa că te îmbrătişez şi te pup.:)