Persoane interesate

marți, 16 martie 2010

DIALOG PRINTRE DINŢI!

În prostia minţii mele, eu, CETĂŢEAN ROMÂN, stau de vorbă cu STATUL ROMÂN!
Dialog printre dinţi....


CETĂŢEANUL:
Vrei tu STATULE să-ţi dau bani toată viaţa, cât voi putea munci şi voi fi răsplătit financiar pentru muncă?
STATUL:
DA, chiar eşti obligat să contribui financiar, pentru a-ţi asigura o bătrâneţe liniştită...
CETĂŢEANUL:
Dar câţiva copilaşi buni să cresc?... după ce îmi fac o familie?
STATUL:
Da, sigur că trebuie să creştem copii sănătoşi, să-i educăm frumos să fie ţării de folos, să vă sprijine la bătrâneţe;
CETĂŢEANUL:
Să dau nişte bani, din munca mea, acum cât sunt tânăr şi sănătos, pentru doctori, pentru sănătatea ROMÂNILOR, în general?
STATUL:
Şi asta e obligatoriu, iar la bătrâneţe când ve-ţi avea ceva afecţiuni...firesc, o să primiţi consultaţii şi medicamente compensate sau chiar gratuite...
CETĂŢEANUL:
Când o fi să mor, tot tu STATULE te vei ocupa de înmormântarea mea?
STATUL:
Asta nu o s-o fac, că până atunci va trece muuult timp!
CETĂŢEANUL:
Păi...nu te prea ţii de cuvânt, măi domnule STAT...oare nu cumva eşti tu „STATE DE ROMÂNIA”?...ăla din telenovele?
STATUL:
Nu, nu! Eu STATUL ROMÂN, sunt cel ales de tine, m-ai votat...m-ai ales, ai avut încredere şi ţi-ai trimis reprezentanţii, nu mai ştii?
CETĂŢEANUL:
Aha...şi poti să-mi spui ce-ai făcut cu banii ăia de bătrâneţe ?
Tu STATULE ştii că noi avem o CONSTITUŢIE, care ne asigură nouă pensionarilor, un trai decent?
STATUL:
„Constituţia”, asta noi reprezentanţii STATULUI o facem, noi o schimbăm, care-i problema?
CETĂŢEANUL:
Aşa va să zică...înseamnă că tot voi „ STĂTUŢII”, mi-aţi alungat pe drumuri copii şi peste graniţe...slugi prin lumea largă...şi nu vi ruşine?
STATUL:
Ce-i aia ruşine? N-ai înţeles nimic. STATUL nu e un om, e... cum să-ţi explic...e o instituţie, cum să aibă ruşine?
CETĂŢEANUL:
Ia stai un pic! Da prim-ministru nu-i om? El de ce nu are ruşine? Auzi: cică ORI PENSII, ORI AUTOSTRĂZI. Da ce eu am dat bani să-şi facă drum la „ferrariii” lui , că ne-au tăiat şi copacii de pe marginea drumului, de nu mai avem nici de ce ne spânzura...
STATUL:
Acum ce te-ai supărat aşa tare că „nu-i dracu’ aşa negru” cum ţi se pare, uite, acum am implementat programul „ULTIMA CASĂ” pentru voi pardon, am vrut să zic „PRIMA CASĂ”, şi mai iasă vre-o două-trei milioane din sistem (în gândul lui...vai că nu se potriveşte..da lasă , nu-i nimic, tot nu pricepe), şi am rezolvat-o şi pe asta.
CETĂŢEANUL:
Acum cred că am înţeles...de-aia n-are pic de ruşine...nici pic de suflet nici ăla, cum îi zice ? are un nume unguresc...ministru sănătăţii, ştiţi voi care-i , că se schimbă una-ntruna, ce găselniţă, auzi COPLATĂ, adică ce, adică iar să plătim? Păi nu plătirăm toată viaţa?
STATUL:
Cetăţene ori eşti prost, ori faci pe prostul, ori poate eşti beat...du-te şi te culcă!
CETĂŢEANUL:
Nici una, nici alta, sunt beteag, da’ nu mă culc până nu-ţi face un crematoriu, pentru cei care-s ca mine...”pe ducă”, că doar n-o să vină FMI să mă îngroape...şi nici banca mondială, că eu am dat banii la ţară, vouă la „ STĂTUŢII” mei, ce-aţi făcut oare cu ei?
STATUL:
Măi bade-cetăţean, banii de pe vremea lui Ceauşescu nu mai sunt...s-au dus odată cu el, nici nu ar mai fi valabili, mă înţelegi?
CETĂŢEANUL:
Da, da...da banii de pe toate AVUŢIILE făcute şi adunate, pe vremea lui, unde sunt, nu în buzunarul STATULUI? Păi vedeţi voi STĂTUŢILOR şi BOCITUŢULOR, că vă plângeţi ca nişte bocitoare...de acolo tră’ să fie ! NO! Că iar mă-nărvai!
STATUL: Nu e bine, cetăţene nu e bine...!
CETĂŢEANUL:
Da cui i-e bine în ziua de azi? Numai vouă STĂTUŢILOR şi vouă BOCITUŢILOR, că v-a STAT mintea-n loc, de când cu GUVERNUL BOC! 1,2, 3, 4, numai vouă, "vă aşterneţi bine patul" ...

6 comentarii:

denisia spunea...

super dialog

hera mariana spunea...

Mulţumesc Denisia!

Unknown spunea...

Apăi, câte să facă şi el statu', săracu'? Că doar nu-i maşinărie cu 1000 de braţe. Are şi el numa' două... două de ici, două de colo. Şi-s toate ocupate cu alte alea...

hera mariana spunea...

Adelin,
mulţumesc de trecerea pe aici
şi de comentariu.:))

Anonim spunea...

:)
este dialogul surdului cu mutul... bratele fiind ocupate, dupa cum spunea Adelin cu "alte alea"
:)
Mariana, eu in locul tau, dialogul l-as fi facut mult mai dur, caustic, acid pana la sange.
De ce?
Pentru ca ni se tot flutura pe sub nas chestia ca "noi am ales reprezentantii", noi sa suportam cei patru-cinci ani de zile.
Pai uite ca nu mai vrem sa suportam, iar daca legislatia facuta tot de catre "alesi" nu ne permite sa-i schimbam cand fac prostii sau fura, ar trebui sa gasim noi solutii pentru a-i schimba si a-i trage la raspundere pentru toate mizeriile pe care le fac.
Institutia este alcatuita din oameni, nu vorbim deaspre cladiri. Astfel incat, fiecare individ din cadrul respectivei institutii sa raspunda in mod personal pentru faptele sale, cum fiecare cetatean la locul sau de munca raspunde pentru ceea ce face, nu da vina pe societate, compania, firma la care este angajat.
Dar... malaiul mai fierbe la romani, are durata indelungata de fierbere.
:(

hera mariana spunea...

Andrei,
cred că am să scriu mai multe articole pe tema asta.
Şi soţul meu, care mă mai citeşte din când în când, a zis că-i prea finuţ...dialogul..)
Dar poate-ţi mai aminteşti de o "poezie populară", cu blesteme.. atunci m-am răcorit mai bine...
Datorită comentariilor făcute de tine şi SO cu BRRR!, după un timp l-am şters că şi eu am făcut brrrr...
Mămăliga ar mai putea exploda!