Persoane interesate

vineri, 28 august 2009

DECIT CODAS LA ORAS, MAI BINE...

Zicala spune: "Decit codas, la oras, mai bine in satul tau fruntas", dar uite ca s-au schimbat vremurile si unii mai schimba si proverbele. Daca ar schimba doar cuvintele, nici nu ar fi mare bai. Insa unii, le transforma in fapte.
De exemplu, ce ati zice de urmatoarea zicala:" DECIT IN SATUL TAU FRUNTAS, MAI BINE LA ORAS...PUNGAS". Nu va distreaza ideea mea, de a schimba proverbele? De ce? Doar proverbele si zicatorile s-au bazat mereu pe adevaruri traite si verificate de oameni.
Atunci hai sa incerc altul mai bun: "DECIT UN MIC PUNGAS, LA ORAS, MAI BINE MARE BOGATAS". Dar aici este o buba- din ce sa mai facem bani, si inca multi, daca nu mai avem ce vinde si ce cumpara, ca au cam terminat tot ce avea tara mai valoros...
Ce ramine de facut? S-au dus gazul si pertrolul, s-au dus aurul si apa, s-au dus fabrici si uzine, la parteneri din tari straine. Nu am de gind sa scriu versuri, asta faceam in prima tinerete, daca vi se pare ca rimeaza cite ceva este din cauza faptului ca romanul e mare poet la necaz, ii vine sa traganeze, adica sa doineasca cu jale. Si ce, nu-i de jale? Cum nu?
Va mai zic inca o zicatoare noua :"DECIT IN TARA MEA PUNGAS, MAI BINE EMIGRANT SI LAS". Nici acesta nu va place? Imi imaginez ca nu-i frumos, ca ma contrazic singura...
Din liceu imi placeau proverbele, mai ales cele latine. Profu' de latina ne-a dat 100 de proverbe sa invatam, pentru nota zece. Sigur ca le-am invatat pe de rost, cu retroversiune cu tot. Cui nu i-ar fi trebuit un zece la d-l Iosifas? Multe le mai stiu si acum, unele mi-au fost capatii pe parcursul vietii, cum sunt: "Alea iacta est"; "Ubi bene, ibi patria"; "Testis unus, testis nullus". Iata deci cum ma contrazic: zarurile au fost aruncate, pentru mine si tara mea. Trebuie si accept ca acolo unde mi-e bine, acolo e patria- asta credeam ca in Romania mea e bine cu adevarat- dar acum nu e bine, decit pentru unii. Martori suntem destul de multi, caci unul, adica numai eu, ar fi fost zero.
Inca o zicatoare si gata: "DECIT CERSETOR LA NOI, MAI BINE-N EUROPA DUPA EUROI"
Nu indemn pe nimeni sa mearga la cersit, sa nu ma intelegeti gresit, la munca cred ca ar fi cel mai bine. Doar ei, occidentalii, au avut nevoie de mina ieftina de lucru...Sau acum nu mai e nevoie, ca-i criza?

Niciun comentariu: