Persoane interesate

luni, 23 noiembrie 2009

DOINA, DOR, COLIND

Nimeni nu-si poate imagina ce DOINA amara imi cutreiera sufletul. Daca as putea cinta, as pleca de pe acum la colindat. Eu pot cinta, dar atit de fals, incit nu indraznesc sa-mi dau drumul la voce si de aceea cint in adincul sufletului meu, imi ascult DOINA ("de s-ar afla cineva, sa-mi citeasca inima") ...
Mi-e DOR sa stiu cinta. Uneori asociez acest DOR, cu neasemuita dorinta a nevazatorului, de a-si vedea iubita, cu miinile si cu gura; cu incredibila imaginatie a surdului de a auzi cu ochii, glasul drag al mamei; cu DORUL neinteles, a celui cu mintea ratacita, de a fi inteles de ceilalti semeni ai sai...
Si DORUL acesta hoinareste, COLINDA un COLIND numai de mine stiut, fara cuvinte, fara sunet...
PS: DOINA, DOR, COLIND, sunt cuvinte specifice limbii romane, cuprinse in dictionarul lumii. Am scris aceasta mica postare, cu un simbure de adevar, sa aduc in prim plan cele trei cuvinte, atit de dragi romanilor.

4 comentarii:

scolareii spunea...

Frumos spus!
Mariana, dar vocea ta este pictura! Tu nu ai nevoie sa stii a canta - D-zeu ti-a dat puterea de a canta prin picturile tale.Pentru tine, o doina din Bucovina mea, cu mare drag!... la mine pe blog...

hera mariana spunea...

Multumesc Alina, am sa o caut miine .
Acum iti zic "somn usor"

xia spunea...

Draga mea, colinde, doine, balade ca ale noastre nu gasesti nicaieri in lumea asta...
Pacat ca prea putin se mediatizeaza asta.
Am avut ocazia sa vad oameni fascinati de datinile noastre, cantand colindele noastre cu lacrimi in ochi...

hera mariana spunea...

Multumesc XIA, doar acum am vazut comentariul tau.:(
A trecut aproape un an, dar ce am scris atunci e valabil si acum!
Te imbratisez!