Persoane interesate

duminică, 1 noiembrie 2009

UN BULA! DOUA BULE?

Intr-o zi, o prietena, mi se plingea de niste probleme de la serviciul ei si nemultumita de ce se intimpla acolo, repeta "CE LUME NEBUNA"! La aceasta expresie am reactionat, intrebind-o: daca lumea e nebuna, noi cum suntem? Ea a ris, dindu-si seama de repetitia exclamata si mi-a replicat: normale, pentru ca noi vorbim pe rind si ne ascultam una pe cealalta!
O gindire simpla, ma determina sa sustin ca domnii nostri, parlamentari si guvernanti si ce-or mai fi ei, vorbesc toti odata prin dezbaterile televizate, ASTA NU-I NORMAL! Sa nu mai zic, ce vorbe scot pe gura, cum se ciufulesc, cit sunt unii de agramati si la ce nivele inalte i-am ridicat; NICI ASTA NU-I NORMAL!
Am sa scriu o mica povestioara, din copilaria mea: " un baiat, cu nume deochiat, pe care nu-l pot spune, dar sa-i zicem Bula, venea in fiecare zi in vizita la noi, si stateaaaa, si stateaaa... Bunica il intreba ce mai face, iar el raspundea: MAMA A FOST LA TURDA, O CUMPARAT VEADRA CU FIDEU, SCROAFA NOASTRA O FATAT SEPTE PURCEI! si noi rideam, de ne prapadeam de ris. Dar el nu se supara si stateaaa, si stateaaa...Dupa un timp, bunica ii punea aceeasi intrebare iar Bula dadea acelasi raspuns, foarte serios si mindru de el. Si noi rideam si rideam in fiecare zi."
Mi se pare ca si noi, adica poporul, am ales in fruntea tarii, o multime de domni BULA, care, orice probleme ai vrea sa-i intrebi sau le pun modelatorii in dezbateri, ei raspund ca Bula, ce vor ei, adica : PARLAMENTUL ARE DOUA CAMERE, NE TREBUIE DOAR UNA! si culmea, SCROAFA LOR, TOT FATA LA PURCEI! Si noi ridem sau plingem, ca scroafa noastra-i moarta in cotet... Mi se pare ca acest fenomen, NU ESTE NORMAL si ar fi bine sa nu-i mai intrebam nimic pe acesti domni.
Tot in satul meu, daca un om nu se tine de cuvint, odata , de doua ori, se zice foarte simplu: "pe vorba aluia, nu poti merge pin' la buda (wc)". Ei, atunci sa ne gindim bine, cind s-au tinut de cuvint alesii nostri... si sa recunoastem ca: "PE VORBA LOR NU PUTEM MERGE, NICI LA BUDA"! Azi zic una, miine alta, unul il cotrazice pe altul, si tot asa si iar asa, da pina cind? NICI ASTA NU-I NORMAL!
Linia dintre normal si anormal, este atit de subtire, incit, atunci cind se rupe, nici nu observam ca am trecut prin ruptura... Mi se pare ca noi suntem chiar pe linie, de vre-o 20 de ani, si nu stim: sa ne intoarcem, sa trecem, nu vedem linia...
SA MERGEM, PE LINIE, LA VOT! Poate nu se rupe linia, si sa mai dam o sansa, NORMALULUI, in viata noastra de romani!
PS.
Care o fi pluralul de la Bula? O fi oare BULE de apa si sapun?UN BULA, DOUA BULE...S-o intrebam pe d-soara Elena ca ea sigur stie...sau daca nu pe Vanghelie, ca sigur ne spune...

14 comentarii:

Ramona spunea...

:)))...uite de asta o sa treca poporul roman si de criza, si de gripa porcina...

hera mariana spunea...

Draga Ramona, imi pare bine ca te-ai distrat, si mie mi-a venit sa rid, desi nu mai am motive de ris, de vre-o citiva ani...
Dar , nu-i de ris, daca in fruntea tarii, vom pune alt Bula, noi o sa ne alegem tot cu bule, in portofel, in frigider, pe masa, pe la taxe...
Ca doar nu crezi ca nu ma stiu de-a pluralul?
Am carti, in biblioteca mea si tot felul de indreptare.
Iti multumesc de vizita.

margusta spunea...

Querida Mariana ,
...que bom que já tens tradutor!
Desejo que tudo esteja bem contigo,

Abraço GRANDE,

Margusta

hera mariana spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
hera mariana spunea...

Multumesc de vizita, Margusta, si
te imbratisez cu drag. H.M.

SOmeONE spunea...

Sincere complimente pentru luciditatea intelectului, mi-as dori sa pot si eu exprima atat de mult in idei atat de concise si simple. Marturisesc ca am privit inainte de toate tablourile, astfel, intr-un oarecare mod nu ma surprinde ce citesc. Pacat ca unii trebuiesc sa astepte varsta pensionarii pentru a se putea dedica in intregime spiritului.
Bula nu are plural. Si nu pentru ca ar fi unic, ci pentru ca Bula, Pacala, Nastratin Hogea sau Till Eulenspiegel nu sunt nume proprii. Sunt concepte, teorii ale reducerii la absurd.
Exista insa si un mare paradox. Nu stau sa il expun aici pentru ca ar "dura" cam mult, in plus este un subiect nemaipomenit pentru o analiza pe care o voi posta la mine "acasa". Sper ca nu ai sa te superi ca m-am inspirat. O seara frumoasa. :)

hera mariana spunea...

Multumesc de vizita, tinere SO.
Stiam ca BULA nu are plural, i-am scris asta si Ramonei, am indreptare si pot cauta ce nu stiu .
Am mai zis si repet "pentru a invata nu esti niciodata prea tinar, nici prea batrin" asa ca eu mai invat, cel putin la calculator am f. multe de invatat. BULA al meu are pluralul acela, pentru a destepta pe toti bula, ce suntem, pentru a ne feri de bule...Cred ca ai prins ironia, si te-a distrat. Si totusi bula de aer din apa gazoasa are plural...ha, ha, ha!

SOmeONE spunea...

Nu am pus in dubiu nici o secunda ca ar fi nevoie tocmai de interventia mea pentru a clarifica situatia pluralului. Imi pare rau daca a avut un ton professoral, intentia mea era doar de a tine "jocul". Iar cand am amintit de tablouri era in sensul bun, pentru ca intr-adevar mi-au placut. Imi cer scuze pentru lipsa pronumelui de politete, ma gandeam ca nu e cazul atata timp cat aici, in virtual, putem sa ne permitem sa ignoram varsta si sa apreciem alte calitati. Intre care si ironia.
Noapte buna. :)

hera mariana spunea...

Iar iti scriu, draga SO,
am si de ce, ma simt tinara si daca am intrat in jocul virtual, accept aproape totul. Ma bucur ca ti-au placut picturile mele.
Abia te-am gasit prin Italia, ce faci pe acolo?
Daca ai fi un profesor universitar, m-as bucura,(la ce cultura generala ai, din cite inteleg eu)mi-ar parea rau, sa fii un necalificat, si sa ajungi doar la virsta pensionarii, sa faci, ce ar fi trebuit sa faci toata viata.

SOmeONE spunea...

Iti multumesc pentru supozitiile favorabile. Nu, nu culeg capsuni prin Italia. Dar nici catedra universitara nu am si nu neaparat datorita prejudecatilor gazdelor mele (noastre). In schimb, da, cred ca va trebui sa astept varsta pensionarii pentru a putea scutura de praf multe vise si proiecte. Admis ca Divinitatea va fi prevazut asta in catastiful sau cu colturi indoite. Intre timp incerc sa imi mentin tineretea intacta, asa cum ai facut-o tu. Din pacate e lucru rar, multi folosesc varsta ca pe un pretext de suficienta.
Poate ca virtualul nu este un simplu joc, eu cred ca ne elibereaza de balastul multor prejudecati, in special de tip social, lasand astfel sa razbata imagini mult mai reale ale oamenilor.
Desi este luni, iti urez o zi plina. :)

hera mariana spunea...

Cu virtualul cred ca ai dreptate, nu este un simplu joc, daca nu vrei sa te joci. Pe mine ma tine treaza si vie, m-a ajuta sa-mi depasesc conditia, comparindu-ma cu mine si cu altii de virsta si pregatirea mea.
Tie So, ti-as recomanda sa nu astepti prea mult de la Divinitate, ca pe multi dintre noi i-a uitat, sau i-a sarit calculatorul(era de-l cu cartela),si va fi prea tirziu cind vei realiza asta.
Iti spun din experienta mea, dar cel putin pe mine ma razbuna fiica mea, este anul 3 la "moda si design vestimentar"(www.mariahera.ro).
Multumesc pentru "o zi plina", m-ai prins, la mine toate zilele si noptile sunt pline!
Nu vreau sa te deranjez, insa ai intrat in vizorul meu si te studiez, imi place sa rascolesc, sunt o curioasa, o nascocitoare si mai stiu eu cum...
Spor la orice faci!

Ramona spunea...

Doamna Mariana, imi pare rau ca ma suspectati ca va suspectez de...ce-ati scris mai sus, acum am vazut de ce sunteti cam suparata, am simtit eu o vaga iritare in ultimul raspuns pe care mi l-ati dat. Departe de mine orice astfel de gand, daca ma pot lauda cu vreo calitate, aceea este de a "simti" oamenii de exceptie, chiar daca eu poate nu le egalez nivelul de evolutie, iar dv. va numarati printre ei. Am inteles glumita si am ras sincer. Va imbratisez.

hera mariana spunea...

Draga Ramona,
chiar nu m-a suparat nimeni, nici TU, daca nu te superi ca ma exprim asa direct. Am alta problema de suparare, f. mare, despre care nu pot scrie aici.
In alta ordine de idei, nu stiu nimic despre tine, nu ti-am gasit blogul, si ma bucur ca mi-ai scris, sa fim lamurite cu tot ce ar putea lasa de dorit din cauza exprimarii sau a unor interpretari eronate ale vre- unui text.
Stiu ca uneori, iritarea, sfidarea, durerea sufleteasca, este asa cum o simte cel in cauza si nu cum i se pare celuilat ca n-ar fi provocat-o...
Te imbratisez si-ti trimit un pupic de noapte buna!

hera mariana spunea...

RAMONA sunt smechera, ti-am gasit blogul, dar nu ai postat nimic inca? Astepti sa iesi la pensie, sau ce? Esti scandalos de tinara, ai timp de tot ce doresti sa faci! Asa se vede de la mine...
Acum mi se pare ca sunt eu prea indrazneata, cu retorica mea. Imi plac contrazicerile, nu contradictiile conflictuale.
Daca vrei si ai timp, putem continua.
Pe miine.