Persoane interesate

sâmbătă, 16 octombrie 2010

CUTUMA NU ESTE LEGE!!!

Moto:
„CUTUMA LOR, LA MASA NOASTRĂ”




CUTUMA!!!
Ce-o fi însemnând acest cuvânt care rimează cu CIUMA?
O fi apărut o boală nouă despre care eu nu ştiu nimic, aşa, un fel de „ciumă portocalie”?
În „micul” meu dicţionar scrie că ar fi un fel de obicei al pământului, rămas din moşi strămoşi ca o lege.
De acord, trebuie respectată cutuma, ca orice ritual, de exemplu: finii merg la naşii lor de botez cu un mic sau mai mare plocon, tânăra mămică este vizitată de femeile satului cu mâncare şi hăinuţe pentru bebeluşul nou născut , etc. Toate acestea le înţeleg”!
Dicţionarul scrie : CUTUMA este „normă de drept izvorâtă dintr-o practică îndelungată”, atunci stau eu şi mă gândesc Roberta are dreptul „cutumiar” să fure fiindcă s-a mai furat la voturi în „camera ei” ?
Aceasta însă nu o înţeleg!!!
Adică ce, sau cum, cum adică să furi şi iar să furi pănă faptul devine obicei şi apoi să îl denumeşti „obiceiul pământului” şi să-l ridici la rang de lege .
O lege personală? O cutumă-lege doar pentru câţiva deputaţi portocalii care fură „legal-ilegal” din banii oamenilor de rând?
Aşa ceva nu se poate!
Mă minunez şi nu-mi vine să cred că cineva... care nici nu ştie număra, conduce ŢARA ASTA, care-i ŢARA MEA!!!
Sigur aceasta nu-i cutumă , este mai degrabă CIUMĂ!!

2 comentarii:

Solange Belém spunea...

Dragă Mariana!
Querida amiga Mariana!
Gracias por visitar mi blog. Estoy muy feliz con sus comentarios.
Por favor, visite con frecuencia. Usted es siempre bienvenido.
Un abrazo y buena semana
O îmbrăţişare şi bun săptămâni

Solange

hera mariana spunea...

Multumesc SOL!